טיול ליפו העתיקה

ביום חמישי – 7/12 יצאה כל החטיבה היסודית (כיתות ד'-ו')  לטיול ביפו העתיקה במסגרת חג החנוכה

יהלי מכיתה ו' מספר על החוויות מהטיול:

הלכנו למוזיאון של חפירות ארכיאולוגיות ביפו, לבאר המזלות, גשר המשאלות, שער רעמסס, ללוויתן, לעץ התפוז המרחף ולתותחי נפוליאון.
במוזיאון ראינו סרטים המסבירים כמה עמים כבשו את יפו ואגדות על האזור, וגם כל מיני עתיקות. למשל: כדים וכדורי תותחים עתיקים, כל מיני שקים לסחיבת פירות וירקות מלפני כמה מאות או אלפי שנים וקיבלנו מאוראל (מורה בבית ספר וגם המדריך שלנו במוזיאון) הסברים על יפו ועל העמים שכבשו אותה.

לאחר מכן הצטלמנו בבאר המזלות ואז חילקו אותנו לקבוצות ויצאנו למשימות אחר כל מיני מבנים ביפו (גשר המשאלות, שער רעמסס, הלוויתן ועוד…)
לאחר מכן הגענו לנקודת הסיום שלנו – תותחי נפוליאון שהיו במקום המשקיף על הים. הצטלמנו שוב רק הפעם כל קבוצה בנפרד ואז התחלנו ללכת לכיוון האוטובוס.

והנה כמה תמונות מהטיול:

נשלח ב כללי, תלמידים כותבים

מה עושים בהפסקה ואיך הפכה שעת חונכות לתזמורת ילדים

נכתב על ידי דרור מכיתה ו' (שמנצל את ההפסקה כדי לדבר עם חברים), במסגרת שיעור תקשורת

חונכות מוזיקלית

המורה מיקי ודורי היו בשעת חונכות וניגנו ביחד את השיר Sound of Silence. ילדים שהיו בסביבה הגיעו והסתכלו, דרור (בן שירות בבית הספר) הצטרף עם גיטרה והתחיל גם לנגן. ההרכב שנוצר משך עוד ילדים שהצטרפו גם הם לנגינה ולשירה. נוצרה מקהלה והיה כיף.

הפסקה פעילה

ערן (מנהל ביה"ס) ודרור (בן שירות) החליטו להביא לבית הספר חבלים, למשחק של קפיצה בחבל. תלמידים ותלמידות התחילו להשתמש בהם גם למשחק "הנחש בא" בהפסקות וגם ערן הצטרף למשחק.

לוח וגיר

לסגור מחברות: בשיעור שפה התלמידים יצאו אל רחבת הכניסה לבית הספר כשהם מצוידים ברשימת מילים והתאמנו בכתיבה בגיר על המדרכה

 

 

 

 

 

 

 

 

נשלח ב תלמידים כותבים

הכר את המורה – איילת גלעד

נשלח ב הכר את המורה, תלמידים כותבים

חדש: מרחב אונליין – מה עוד אפשר לעשות כאן?

כחלק מהתקדמות העולם הטכנולוגי וההבנה כי בית הספר אינו יכול לעמוד במקום ולהתנהל כפי שהתנהל בעשרות השנים האחרונות, אנו מובילים שינוי בו חלק מהשיעורים יפעילו משימות פדגוגיות מתוקשבות באופן קבוע.
ב'מרחב אונליין' יהיה לכל תלמיד המשתתף בשיעורים המתוקשבים שם משתמש וסיסמא, איתם יוכל להיכנס למרחב האישי שלו, בו הוא יראה את המערכת שלו, את השיעורים שלו ואת המשימות המתוקשבות שלו.

גם במרחב אונליין אנו שמים דגש על הידברות ועל קשר בין המורה לתלמיד ועל כל משימה מתוקשבת יקבל התלמיד פידבק מהמורה והדבר יאפשר למידה וצמיחה.

נשלח ב כללי

במבט חדש-יואב ביידר

מבט חדש

היום נדבר על מפגשי בוקר:

כפי שאתם יודעים יש שלוש חטיבות בבית הספר (חטיבה צעירה, יסודית ובוגרת), לכל חטיבה יש שתי כיתות או כמו שבמרחב אנחנו קוראים לזה – קבוצות מפגש.

בחטיבה הצעירה הקבוצות הן קבוצת א'-ב' וקבוצת ב'-ג', בחטיבה היסודית הן קבוצת ד'-ה' וקבוצת ה'-ו' ובחטיבה הבוגרת יש את קבוצת ז' כי כמו שאמרתי זה בבניה.

בכל קבוצת מפגש יש מפגשי בוקר, לחטיבה היסודית והבוגרת המפגשי בוקר הם בימי א', ג' וד' ולחטיבה הצעירה המפגשים הם בימי א', ב', ג' וד'. במפגש בוקר עושים כל מיני דברים כמו למשל: משתפים מה עשית בסוף השבוע, יוצאים לשחק בחוץ, ילדים מעבירים שיעורים, חוגגים ימי הולדת ועוד כל מיני דברים.

הנה ראיון עם נתן מהחטיבה הצעירה:

מה אתם עושים במפגשי הבוקר?

"לפעמים משחקים ולפעמים מדברים על נושא מסויים."

הנה ראיון עם ידין מהחטיבה היסודית:

מה אתם עושים במפגשי הבוקר?

"לפעמים משחקים משחקי ספורט, לפעמים מתכננים דברים לאירוע סוף השנה ולפעמים עושים דברים אחרים."

הנה ראיון עם דריה מהחטיבה הבוגרת:

מה אתם עושים במפגשי הבוקר?

"פעם בשבוע משחקים משחקי ספורט ובימי ראשון משתפים חוויות מסופי השבוע."

נשלח ב כללי עם התגית: ,

בחן את עצמך – קרן ברץ : לאיזה נסיכה אתה דומה?

נשלח ב הורים כותבים, תלמידים כותבים עם התגית: ,

הי, נמלה-נוה שבתאי לוין

הי , נמלה

מאת: נוה שבתאי לוין

לפני שנה, אני ואחותי אופיר דיברנו והיא הציעה לי לכתוב כתבה על הפרעות קשב וריכוז. אני נורא אהבתי את הרעיון כי יש לי הפרעות קשב וריכוז. לכן, החלטתי לתת לכם קצת מידע על זה בשביל שגם אתם תדעו על זה קצת יותר.

מה הן הפרעות קשב וריכוז ?

בעצם, למישהו שיש הפרעות קשב וריכוז יכולים להיות שלושה סוגים של קשיים:

  1. קושי להקשיב ולהתרכז לאורך זמן – למשל כשיושבים בשיעור ומישהו עושה משהו אפילו מחוץ לשיעור או שמשהו קורה, ישר מאבדים את הריכוז ולא שומעים מה המורה אומרת. (או למשל כשנמלה עוברת על השולחן ותופסת את כל תשומת הלב.. "הי, נמלה… מה שלומך?)
  2. קושי בשליטה בהתנהגות שלנו – מה שנקרא אימפולסיביות. זה אומר שאנחנו מגיבים מהר, אין לנו סבלנות לחכות, רוצים ישר לפעול –הכל מהר. זה יכול לקרות גם למשל אם מישהו מעליב אותנו, או כשאנחנו חושבים שהוא העליב אותנו, וישר אנחנו מגיבים בלי לחשוב מה ההשלכות של מה שאנחנו עושים.
  3. עודף מרץ וחוסר מנוחה- מה שנקרא היפראקטיביות. התחושה שכל הזמן אנחנו חייבים לעשות משהו. למשל, אי אפשר לשבת בשקט וחייבים להזיז את הידיים או את הרגליים כל הזמן.

לדעתי, החסרונות העיקריים בהפרעות קשב הם:

  1. קשה יותר ללמוד ולא תמיד מספיקים לגמור עבודות.
  2. עושים דברים רעים בלי כוונה.
  3. קשה יותר להקשיב.

לדעתי, היתרונות בהפרעות קשב הם:

  1. שמים לב ליותר דברים
  2. יותר אינסטינקטיביים
  3. לדעתי יותר טובים בספורט

לסיכום, לפי דעתי, הפרעות קשב וריכוז זו הפרעה אבל זו גם מתנה באותו זמן.

נשלח ב כללי

הכה את המורה-הכירו את מיכל לשם

הכה את המורה:

כתב: דן הצורף

 

ברוכים הבאים לפינת הכה את המורה,
בכל פינה נפרסם כאן מידע על כל מורה/ חונך במרחב
והיום:
הכירו, מיכל לשם
מיכל לשם היא מורה חדשה במרחב והיא מלמדת פיזיקה , הישרדות באי בודד, מועדון קריאה, מעבירה מפגש בוקר לכיתות ה'-ו' ומה בוער
להלן כל המידע שאתם צריכים בכדי להכיר את המורה החדשה בבית הספר:
1. שלום מיכל, ספרי לנו בבקשה איך הגעת למרחב ואיך הרגשת שהגעת לכאן בפעם הראשונה למרחב?
מיכל: "הגעתי למרחב דרך מודעה בעיתון  ענבל ומיקי ראיינו אותי ואז ערכתי שיעור ניסיון בפיזיקה לילדי כיתה ו' ו-ז'. השיעור היה מוצלח ואני קיבלתי החלטה ללמד בבית הספר השנה הבאה.
2. מתי החלטת שאת רוצה להיות מורה?
מיכל: "החלום שלי לעסוק בחינוך הוא חלום ישן, שמלווה אותי מאז התיכון. עבורי, בית הספר התיכון, היה מקום משמעותי והמורים שהיו לי שם מהווים עבורי מודל לחיקוי עד היום".
3. במה עסקת לפני שהגעת למרחב?
מיכל: "שירתתי 14 שנים ביחידה 8200, במגוון תפקידים בעולם המחשבים: החל מפיתוח, דרך ניהול צוותים וכלה בניהול מדורים ופרויקטים גדולים ביחידה".
4. מה את אוהבת במרחב?
מיכל: "אני הכי אוהבת את הילדים 🙂 בכל שיעור שאני מעבירה פגשתי ילדים חכמים, סקרנים שרוצים ואוהבים ללמוד. כיף אמיתי! חוץ מהילדים, אני מאוד אוהבת את הצוות: ענבל וכל המורות הן צוות נהדר, חם, נותן גיבוי והמון עזרה. זו זכות לעבוד עם צוות כזה!
5. ספרי לנו קצת על הילדות שלך?
מיכל: "גדלתי בירושלים, אני האחות הבכורה לשתי אחיות מקסימות שהיום הן החברות הכי טובות שלי. למדתי בבית ספר "פלך" בירושלים, וזו הייתה עבורי חוויה מעצבת לכל החיים. את מירב שעות הפנאי שלי בתקופת הילדות העברתי בצופים, כחניכה, מדריכה, רשג"דית ומרכזת צעירה. חוץ מצופים שיחקתי טניס וניגנתי בפסנתר.
6. סכמי לנו בקצרה את השנה שלך במרחב.
מיכל: "אני מרגישה שהשנה שלי במרחב תרמה לי המון! במחצית הראשונה לימדתי רק מדעים ופיזיקה ובמחצית הזו אני גם חונכת של קבוצת ה"חמצוצים" ומלמדת מועדון קריאה ואת מה בוער. כל השיעורים שלי מרתקים, אני אוהבת את האי הבודד שלנו, את הצעצועים המהממים שתלמידי פיזיקה בנו, את הספרים והעיתונים בשיעורי קריאה ואקטואליה וכמובן את מפגשי הבוקר. בכל שיעור אני לומדת משהו חדש, והמפגש עם הילדים מלהיב ומשמח!"
7. ספרי לנו עוד קצת על עצמך.
מיכל: "אני נשואה ליאיר כבר 11 שנים. יש לנו שלושה ילדים מהממים, אורי (בן 6.5), שחר (בן 5) וזוהר (בן 2.5). אני מסיימת בימים אלו לתואר שני בחינוך במכללת בית ברל.
8. מה את מאחלת לעצמך להמשך שנת הלימודים?
מיכל: "אני מאחלת לעצמי להמשיך להנות, אני מחכה בקוצר רוח לראות את השיעורים שיעבירו תלמידי מדעים ואת פרויקטי הסיום של תלמידי פיזיקה. והכי חשוב – שיהיה כיף בדיוק כמו שהיה עד עכשיו!

תודה רבה למיכל.
עד כאן להיום נתראה בפינה הבאה!

מיכל לשם

נשלח ב כללי

חושבים על העתיד – אתרים שיעזרו לכם ללמוד תכנות.

כיום, קיימות הרבה חברות הייטק שצריכות מתכנתים. שיעור תיכנותיאדה בבית הספר שלנו מספק חווית למידה שיכול להיות שתעזור לנו בעתיד להתקבל לחברת הייטק כמתכנתים. אבל, אם אתם לא בשיעור תיכנותיאדה או רוצים להתקדם יותר ממה שמציע השיעור, אספתי כמה אתרים ומדריכים שיכולים לעזור ללמוד תכנות בדרך כיפית ומהנה.

מאת: שני דהן

DI

      CMCode monkey

אתר חמוד ונחמד ללמידת תכנות הוא code monkey. בתחילת המשחק רואים קוף מחזיק בננות ואז באה גורילה וחוטפת אותם, בכל שלב המטרה היא לעזור לקוף להשיג את כל הבננות בשלב הספציפי בעזרת כתיבת קוד שיגרום לו להשיג אותם. במהלך המשחק מצטרפות עוד חיות למאמץ, כגון הצב עליו יכול לרכוב הקוף כאשר יש אגם המפריד בינו לבין הבננות. לצערי רק חלק מהשלבים בחינם ולאחר שתסיימו את השלבים בחינם, תצטרכו לקנות מנוי אם תרצו להמשיך. מנוי למשתמש יחיד עולה 20$ לשנה (בערך 80 שקל לשנה). התוכנה מלמדת אותך את הפקודות, מאוד נוח, כיף וקל.

לחצו כאן בשביל להגיע ל-code monkey

Code combatCC

האתר code combat דומה במהותו ל-code monkey, זהו משחק מבוסס קוד, רק שפה יש לך דמות משלך ואתה צריך לאסוף יהלומים, להילחם וכאלה. המשחק באתר כיף מאוד. כאשר מתחילים לשחק, אפשר לבחור שפת תכנות לשלבים שתשחק, כלומר הקוד שתצטרך לכתוב בכל שלב יהיה שונה לפי שפת התכנות שתבחר. רשימה של שפות התכנות:CCPL

לסיכום: כ-י-ף

לחצו כאן בשביל להגיע ל-code combat

Small basic

Small basic היא שפת תכנות של Microsoft, Microsoft הוציאו מדריך בן 68 עמודים ל-small basic הניתן להורדה בחינם מהאינטרנט. לפי ההסבר מהמדריך:

Small basic" היא שפת תכנות המתוכננת כדי שהתכנות יהפוך עבור מתחילים לקל, נגיש ובעיקר – מהנה. הכוונה של small basic היא לשמש כשער לעולם המופלא של תכנות מחשבים."

בקיצור, small basic היא שפת תכנות קלה ומהנה למתחילים. התוכנה גם מאוד נוחה למשתמש, היא גם תומכת בעברית וכל פעם כשכותבים פקודה כלשהי, התוכנה מזהה את הפקודה (אם היא קיימת) וכותבת אפשרויות שימוש בפקודה, דוגמא והסבר בצידה של התוכנה.

בשביל לתכנת ב-small basic צריך להוריד את התוכנה של small basic, כמובן, היא בחינם

.SBS

לחצו כאן להורדת small basic

לחצו כאן בשביל להגיע לאתר של small basic

לחצו כאן להורדת המדריך ל-small basic בעברית

codecademy

CCS

codecademy (קוד קאדמי) הוא האתר שבו משתמשים בשיעור תיכנותיאדה. קוד קאדמי הוא לדעתי האתר שיכול לעזור לכם בדרך להיות מתכנתים מומחים הכי הרבה. באתר יש קורסים מאוד כיפיים להרבה שפות כגון: JavaScript, Python,   PHP, HTML,  css ועוד. כל קורס משלב הרבה שלבים מאוד  כיפיים. כל שלב משלב הסבר הוראות ולפעמים רמז. אחת הבעיות היחידות עם האתר הוא שהוא לא תומך בעברית. אז אם תרצו ללמוד בו תצטרכו ידע באנגלית או שפשוט תצטרפו לשיעור תיכנותיאדה והאחראיים על השיעור יעזרו לכם.

לחצו כאן בשביל להגיע ל- codecademy.com

W3schools

W3schools הוא אתר מאוד נוח וכיף ללימוד, אפשר ללמוד בו בעיקר שפות תכנות שיעזרו לכם לבנות אתר. אפשר ללמוד בו הרבה שפות כגון: css, HTML, JavaScript, PHP, jQuery, SQL ועוד.

יש שלבים בכל קורס. לאתר יש מערכת בה אפשר לנסות כל קוד. בכל שלב אתה לומד משהו חדש, אבל בניגוד לקודקאדמי, (האתר הקודם שעליו כתבתי) האתר לא בודק אותך הוא מלמד, נותן הסבר, ואם אתה רוצה אתה יכול להתנסות בפקודה החדשה שלמדת. האתר מאוד כיפי כמו שכבר אמרתי.

W3SCHOOLSS

לחצו כאן כדי להגיע ל-w3schools.com

נשלח ב הורים כותבים, תלמידים כותבים עם התגית: ,

בחן את עצמך – קרן ברץ

 

 

 

בחן את עצמך

והפעם בפינתנו –

 

נשלח ב הורים כותבים, תלמידים כותבים עם התגית: ,